lucerna: właściwości

lucernaSą takie rośliny, które kiedyś powszechnie stosowane były w medycynie naturalnej, a dzisiaj pozostają niemal w całkowitym zapomnieniu; niewiele osób wie nawet o ich istnieniu, a tym bardziej o ich właściwościach. Jedną z takich roślin jest lucerna. Co w sobie zawiera i dlaczego powinna towarzyszyć nam w codziennej diecie?

Lucerna najwięcej składników gromadzi w liściach – znajdziemy w nich witaminę A, B, C, D, E i K, a także liczne sole mineralne. Jest bogatym źródłem również wapnia i fosforu, które są niezbędne w młodym wieku, a wspomagają prawidłowy rozwój naszego kośćca. Co jednak istotne, nawet niewielka porcja kiełków lucerny, czy też jej liści wystarcza, aby w znacznym stopniu zaspokoić nasze dzienne zapotrzebowanie na powyższe witaminy i inne substancje odżywcze!

Lucernę stosuje się także jako suplement diety wspomagający apetyt, czy środek moczopędny i przeciwwzdęciowy – przy jej pomocy można regulować gospodarkę związaną z trawieniem naszego organizmu. Oczywiście są to skutki długofalowe i nie powinniśmy oczekiwać, że jednokrotne zjedzenie lucerny od razu pozytywnie wpłynie na nasz organizm!

Przed zastosowaniem jakichkolwiek ziół należy skonsultować się z lekarzem.

Na co pomaga lucerna?


Łacińska nazwa lucerny

Medicago

Pozostałe zioła: